22 augusti 2011

Onsdagen den 17 augusti 2011

På hösten 1996 inträffade en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Jag blev hästägare för första gången! Jag köpte mig en 6 årig avlagd travare från ett försäljningsstall i Västerås. Lyckan var total!!!

15år har passerat sedan dess, vilket innebär att väldigt mycket har hänt. Jag har tagit studenten, jag har fått jobb, jag har flyttat hemifrån, jag har gift mig, jag har utbildat mig och tagit examen, jag har fått både ett och två barn.

15 år är en lång tid, och trots alla förändringar som skett under åren har min trogna häst funnits med mig. Det har även kommit och gått andra hästar, men Zigge har haft en speciell plats i mitt hjärta och därför varit den som alltid fått vara kvar.

Men ingenting varar för evigt! Någon gång måste vi skiljas från dem vi älskar!
Onsdagen den 17 augusti 2011 var den dagen som Zigge, efter 15 år tillsammans med mig, tog en annan väg. Och även om jag vet att han har det mycket bra, och är tillsammans med många av sina vänner, är saknaden efter honom så obeskrivligt stor!

3 kommentarer:

  1. Jag är så glad för att jag fick lära känna honom och dig och jag är helt säker på att han förgyller hästhimlen med sitt trevliga sätt. Även om rumpkliande inte var min favoritsyssla. Bättre matte kan man inte ha än dig. Många kramar!/Linda

    SvaraRadera
  2. Ja han hade ett mycket trevligt sätt! Å visst förgyller han himlen!
    Tack vare Zigge har jag fått träffa massor av underbara människor, och du är helt klart en av dem!

    SvaraRadera