25 augusti 2011

Att uppskatta ensamheten


Det är inte så ofta som man har möjlighet att vara ensam när man har småbarn, och dessutom ammar bebis. I dag var jag ensam och jag njöt av det! Vid 19 tiden åkte jag och Tessan till badhuset och simmade, bubblade och pratade. På hemvägen tog jag vägen förbi affären. Det var inte mycket folk i affären och jag tog god tid på mig och bara gick och njöt av att bara få vara. Plockade en vara här och en vara där. Betalade i kassan och tog sedan god tid på mig att omsorgsfullt packa varorna i plastpåsen (jag hade glömt mina tygpåsar). När jag sedan kommer till bilen upptäcker jag att klockan är en bra bit över 21 = stängning för affären. Jag njöt så mycket av att vara själv att jag helt glömt bort tiden. Förut var min ensamma tid i stallet, nu får jag hitta något annat. Ska det vara att handla så lär jag nog ha bättre koll på tiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar