27 augusti 2011

Det är så det är!

Jag har varit hemma med en rastlös tjej med ögonfluss och snuva, men förövrigt mycket frisk ;) sedan i onsdags. Nu är det äntligen helg, kanonväder och gubben är hemma och ledig. Vad händer då? Jo, min näsa börjar rinna och termometern visar på feber :(
Jag borde ju inte bli förvånad eller vänta mig något annat, men ändå gör jag det, varje gång.
Mitt imunförsvar pallar vanligtvis 3 veckor, ibland 4 innan det inte orkar hålla sjukdomar på avstånd. Och även om jag sällan blir kanonsjuk, så är det så jobbigt att vara halvkrasslig och så där 37,7-38,5 i feber :( Inte bara för sjukans skull utan för allt man missar. Just nu sitter jag här ensam (ok,en sovande bebis - som jag INTE får pussa på) och mannen och dottern är nere på stan på "Torglördag" i sommarvädret...

När jag för 9år sedan jobbade på dagis i Lindesberg fixade en kollega mirakeltabletter till mig. De hette Astaxantin, och jag var feber, snor och sjukdomsfri i 1 helt år i sträck. Någon som vet vart man kan få tag på dessa piller???

2 kommentarer:

  1. google :P
    http://www.topformula.se/produkter/halsokost_kosttillskott/antioxidanter/48816__astaxantin_-_topformula/

    :) kramis

    SvaraRadera
  2. Puss på dig stumpan :* Tack!!!

    SvaraRadera