19 november 2010

I glada vänners lag

I går kväll lämnade jag familjen hemma och åkte själv och träffade några gamla arbetskamrater. Det är inte allt för ofta som man nu för tiden tar sig tid att göra något för sig själv.
Vi lagade tacos och hade supertrevligt tillsammans. En av tjejerna arbetar på mitt gamla jobb som socialsekreterare, den andra tjejen arbetar som skolkurator. Så visst blev det en del prat om människor i jobbiga livssituationer, men kvällen dominerades av skoj och skratt.
Kvällen bara flög iväg för att vi hade så trevligt, så när jag tillslut pallrade mig därifrån var klockan så mycket att jag i vanliga fall somnat för länge sedan. Bilfärden hem på 6-7mil var ingen hit, men det var det värt för en härlig kväll med härliga människor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar