2 november 2010

Vart vägen leder?

Som jag nämnde i förra inlägget så kunde jag inte motstå frestelsen att prova den spännande vägen. Och vart den leder kan jag inte svara på i dag, men vart den hittills har fört mig kan jag berätta.
Vägen innebar till en början några avgörande beslut. Första beslutet var att jag och min familj fick bestämma oss om vi vill utöka våran familj med en tonåring på heltid. Enkelt val, självklart - då var vi på väg!
Nästa beslut handlade om mitt arbete. Det skulle gå så mycket enklare att vandra om jag sa upp mig från mitt arbete. Så eftersom jag redan börjat vandra sa jag självklart upp mig från jobbet. -Ytterligare en bit på väg.
Ja, och så mycket längre än så har jag/vi inte hunnit på den nya spännande vägen. Men hittills känns det absolut som om vi gjorde helt rätt i att våga välja den okända lite osäkra vägen.
Jag jobbar min sista vecka nu, och på måndag växer våran familj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar