22 augusti 2014

Så var det fredag

Och det behövs vill jag lova! En vecka med tidiga mornar, nya vänner, nya fröknar och nya lokaler tar på krafterna för småbarn. Speciellt Tullan visade det sig då hon totalt ballade ur när jag skulle hämta henne från förskoleklassen. Valter, som jag en timme tidigare hämtat från dagis, cyklade med mig då varken Johan eller Mattias kommit hem. När Tullan såg att Valter cyklade och förstod att hon skulle få gå, brakade allt. Hon la sig på golvet i kapprummet och bara skrek. Flera ur personalen kom för att försöka få henne lugn, men hon var ARG! Efter mycket om och men kom vi i alla fall hem och Mattias lyckades få henne lugn en stund efter att han kommit hem. Då var det Valters tur! Ja! Det tar på krafterna att komma in i rutinerna igen...
Fram emot kvällen när vi bänkat två trötta ungar vid datorn pustade jag ut och räknade med lite lugn. Då får jag meddelande om att Johan har försvunnit efter ett bråk och nu är spårlöst borta sedan några timmar iklädd t-shirt. Jaha, det var det lugnet. Som tur var så löste sig situationen ganska snart och Johan är tillrätta och välbehållen. NU ska även denna trötta mamma vila.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar