18 augusti 2014

Mot allvaret med stora steg

Så var då den efterlängtade dagen här. Tullan börjar förskoleklass! Som hon har väntat och längtat... Det var trögt att somna igår kväll och det har varit en del vaket i natt, men på morgonen när det var dags att gå upp var hon som en lärka ändå. Så förväntansfull!
Valter som börjar ny avdelning längtade också, och var även han vaken i perioder i natt. Men precis som syrran var han den härliga näktergal han brukar på morgonen. Jag hade inte förväntat mig att det skulle vara några problem alls att lämna Tullan, vilket det inte heller var. Däremot kunde jag tänka mig att Valter kanske skulle vara lite reserverad och mammig till en början, med nya fröknar, ny avdelning och många nya barn, men det gick kanonbra det med.
Mina stora gullungar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar