21 augusti 2014

Hästtjejen min

Det fanns inga bra ridtider på ridskolan för Tullan så jag beslutade att hon får vänta en termin till med att fortsätta. Däremot åker vi upp ibland på prova-på-ridningen på lördagar. Men bara för att ridskolan inte har ridtider behöver man ju inte vara ridlös. Vi har skaffat en sköthäst! Pigge-brun!

 Så idag har vi varit och tagit hand om lilla Pigge. Tullan fick börja med en liten tur ut i skogen, och det är kul att se så avslappnad och bekväm hon är på hästryggen.

 Sen fick hon styrträna lite i paddocken. Jag blir galen på mig själv som vill att allt ska sitta på en gång och vara perfekt. Lindha, hon är ett litet barn, låt henne ha roligt tänker jag. Men ändå så kommer det ständigt: ner med hälarna, ihop med händerna, tummarna upp, rak i ryggen ur min mun. Stackars barn! Men Tullan var tålmodig och superduktig.
 Och även om Pigge och Tullan inte var överens alla gånger så var han verkligen värd lite morot efter ridpasset.
 Sen stod Tullan och borstade i evigheter, och självklart skulle Pigge-vit få bli borstad också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar