12 april 2014

Vart tar tiden vägen?

II går, fredag, hade vi avslutningssamtal på Tullans förskola...
Det går inte riktigt att förstå att hon snart gå i förskoleklass och inte på dagis. 
Vart tar tiden vägen? Ja, säg det den som vet. Det jag vet är att tiden går fort och därför gäller det att njuta så mycket som möjligt. Och även om det kan vara svårt när vardagens alla krav kräver sitt, så måste jag säga att jag och min familj ofta är ganska duktiga på det ändå. 
Som igår till exempel tog vi alla (minus tonåring förståss..) en härlig promenad i norra delarna av vår stad. Vi stannade till på alla lekplatser vi passerade en liten stund var. Berra sprang mestadels lös och jag och Mattias fick tid att prata, relativt ostört. När det var dax att äta åkte vi till en av stadens asiatiska restauranger och åt och mös tillsammans. 
Efter en stunds lek i lekparken intill restaurangen åkte vi upp till stugan och lyssnade på fågelkvitter och såg solen försvinna bakom trädtopparna. Då åkte vi hem, åt kvällsmat och bänkade oss välförtjänt framför tvn. Så avslutade vi en dag som vi alla hade njutit av.
Våran stora tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar