7 april 2014

Härlig helg

Helgen som nu har övergått till vardag var ovanligt lång kändes det som. Det var nog för att vi redan på tidig fredags eftermiddag styrde kosan mot Linde. Mattias hade pappersdate med revisorn och jag missar sällan en chans att besöka gamla hemstaden. 
Medan Mattias var och grottade ner sig i bokföring, gick jag och barnen längst strandpromenaden. Tullan  städade strankanten medan Valter höll sig i vagnen och på behörigt avstånd från vattnet.
Lite lek i lekplatsen vid sjön hann vi med innan vi träffade Elene med familj på café Kingsgården för umgänge och gofika.
Efter en promenad över stan och flera härliga möten med gamla bekanta, landade vi hos familjen Larsson i Vedevåg, där vi bjöds på grillat.
På lördagen, som jag vid flera tillfällen fick för mig var söndag, kom familjen Matsson från Örebro på besök. Och som vanligt blev det både hjärtligt, innerligt och en del tok, som vanligt när Mattias och Larsson kommer tillsammans.
   Så kom söndagen, som jag tyckte var en dag gratis, då åkte Valter med mormor och morfar till Skatten, Tullan åkte på kalas som enda tjej, och jag övade teater i solskenet i flera timmar.
En härlig helg helt enkelt!
Vad tiden går, redan april och klockorna är omställda. Nu kan det även bli härliga vardagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar