24 april 2014

Påsken 2014 i några bilder

Gården börjar bli grön!
På långfredagen bara var vi, hela dagen, och njöt av lantlivet. Krattade, lekte, pysslade och umgicks.
Vår lilla stuga!

På Påskafton var det ägg-letar dags. Och visst hade Påskharen varit och gömt några ägg lite här och där. Sen satte sig Tullan och Valter och smaskade på innehållet vid en av friggebodarna.

Promenad och upptäcktsfärd blev det när godiset började sina. Här hittade vi ett vattenhål mitt i skogen som både barnen och Berra tyckte var roligt.

En hel del teater blev det för min del i Påsk också. Övning mellan 12-17 både Påskdagen och Annandagen.
Som tur var så kom lite släkt upp till stugan på Påskaftonskvällen. Lillbrorsan Jonas och hans Elina hade jag missat helt annars. Men det var trevligt att även föräldrarna och svärföräldrarna kom på grill. Vi raddade upp oss efter stugväggen i kvällssolen och mös.
På Påskdagen hann jag träffa övriga syskon med fam. en sväng på kvällen. Många ungar har det kommit att bli :)

Valter som lärde sig cykla på påskaftonen rastade hela släkten under Påsken. Här är det morbror Andreas som är cykelvakt.
Annandags kvällen spenderade vi även den uppe vid stugan. 
Jag och Mattias krattade gräsmattor och rensade i rabatter.
Ungarna lekte i sandhögen.
En helt underbart fin Påsk har det varit, 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar