29 augusti 2013

En härlig dag

Vissa dagar hinner man ingenting. Andra dagar flyter allt bara på och man hinner massor. I dag är en sån dag! Jag fick iväg ungar i tid till dagis (händer inte ofta). Jag möblerade sedan om i barnrummet, ringde några viktiga samtal och cyklade sedan ut till stallet. Där mötte Tarja upp som lovat att se till att jag inte bara åkte häst utan faktiskt red. Tarja gjorde sitt jobb! Det gjorde även Cardus som också såg till att jag fick rida ist för åka.            Sen gick cykelturen raka vägen från stallet till dagis med 2 minuter tillgodo.
   Hemma hann jag måla, planera inför helgens lan med Johan och laga mat lagom till Mattias kom hem.
   Nu ligger småttingarna och jag och Mattias har fått en stund för oss själva. Jag har redan börjat få träningsvärk efter dagens ridning så jag gick nyss in till Tullan som kollar på älsklingsprogrammet, djurakuten. Där kommer plötsligt en kändis i rutan. Min kusin Isaks man Roberth och hans mamma är där med Isak och Roberths hund Charlie. Det är alltid kul att se nån man känner på tv!
   En bra dag med många roliga inslag och jag har dessutom hunnit med mycket nyttigt. Men dagens bästa är utan tvekan lilla Livia, Elene och Jimmys dotter, Elias syster som föddes i morse. Välkommen till världen Livia. Vilken bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar