2 mars 2013

Så har vi faktiskt kommit till 2013 års första vår månad. Trots att snön fortfarande ligger kvar och kallgraderna kommer och retas med oss ibland så tycker jag att det både märks och faktiskt känns att det börjar bli vår.
   På mitt jobb leder jag en grupp på torsdagar. Jag är mycket för läxor, och i torsdags fick gruppen självklart en liten läxa. Att till nästa gång nämna 5 saker som gjort dem tacksam under veckan. När jag avslutat gruppen och mina deltagare passerade mitt kontor på väg mot ytterdörren säger en av dem: "Å solen skiner! Det är något som gör mig tacksam!"
Det är kul när mina deltagare genast tar i tu med läxorna :)
Men visst är det så att solen väcker så mycket mer än växtligheten på våren?! Jag känner ofta en stor tacksamhet inför mycket under hela året. Men när våren kommer känns det som om den vidgas på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar