13 december 2012

Sankta Lucia med snor och annat tillbehör.

Så var då luciadagen kommen, självklart med lussetåg och lussekatt. Dock med en del oväntade överaskningar och andra mindre välkomna utbrott.
I dag ringde inte telefonen strax efter 7 som den brukar. Det innebär att jag blev ledig i dag. Så efter att ha lämnat ungarna sätter jag mig och söker ett jobb jag tyckte verkade värt en ansökan.
En kvart därpå ringer det. -Jag har läst din ansökan. Kan du komma på intervju idag? Så inom en timme sitter jag i bilen.
Intervjun går bra och jag känner att det är ett arbete jag skulle kunna trivas med. Så håll tummar för det!
Det blir sent innan jag hinner hämta barnen för att byta om och återvända till dagis för luciatåg. Johan erbjuder sig att laga mat och ta med Valter till dagis lite senare så jag och Tullan får komma iväg och förbereda henne i tid. Skönt då Valter bara gråter och snorar.


Tullan sköter sig faktiskt exemplariskt och vi går hem och äter Johans goda mat och avslutar med lussefika och mys i soffan tills Mattias kommer hem och ungdomarna ska ut. 
 Då bilderna från dagis inte blev bra alls vill jag ta en bild på Lucia-Tullan och Tomtenisse-Valter. Men Valter som bara gråter och snorar passar på att bajsa ner tomtebyxorna och Tullan drar av sig Luciautstyrseln fortare än kvickt. Efter lite muta så går hon med på att ha linne och krona på iaf. Men Valter bara gråter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar