10 december 2012

Dansuppvisning

Nu börjar alla terminsuppvisningar och avslutningar. Själv spelade jag teater på julmarknaden på stora torget i lördags som en liten julavslutning. I dag var det dax för Tullan att ha dansuppvisning inför juluppehållet. Det var ett glatt och stolligt gäng tjejer och en kille som visade vad de övat på under terminen. Den där känslan av stolthet som innfinner sig i sånna här situationer är obeskrivligt uppfyllbar.
Något annat som är ganska kul är de befogenheter eleverna, i klasserna jag har, tillskriver mig. Det händer nu mer och mer att jag stöter på elever i min vardag. Så också i dag. Det var ett gäng tjejer jag undervisat tidigare under dagen som skulle dansa efter min dotter. Då deras dörr till danssalen var låst frågar en av tjejerna mig: Fröken, kan inte vi få gå in nu? Det är låst!
:) Jag säger att här på dansskolan bestämmer inte jag, och går sedan ut med min familj med ett stort leende på läpparna, av flera olika anledningar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar