23 januari 2011

Helgens ridning

Tonårstjejen har precis börjat på ridskola och förra lektionen var en teorilektion. Då fick hon läxa att göra till nästa gång. Så vi packade in Zigge i släpet och drog till ridhuset för att öva läxa. Läxan gick fint och hon kommer nog klara det galant i morgon, måndag, när den ska visas upp för ridläraren. Däremot var Zigge riktigt på hugget nu när han kände igen platsen och kände barmarken under hovarna. Därför blev det bara att skritta utan lina, traven sköttes helt och hållet på volt i lina runt mig. Man vill ju inte skrämma tjejen genom att han kör rally med henne i ridhuset nu när hon fattat tycke för att rida :/

Jag träffade två andra ekipage i ridhuset som jag försökte ragga med mig på dressyrlektioner med min härliga tränare Sissi. Det verkade lyckas och jag skulle höra av mig till dem efter att ha pratat med Sissi :) Hoppas, hoppas!!! Synd bara att jag inte kan rida nu. Sist hos barnmorskan sa hon faktiskt till mig att jag inte SKA rida något mer. Tråkigt, men det är väl bara att lyda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar