29 mars 2010

Vilken helg!

Så var det vardag igen. I helgen har det gått i ett. Fredags eftermiddagen tillbringade jag på ett socialkontor i en lång intervju. Och visst kunde det ha gått bättre, men jag är nöjd! Nu väntar jag med spänning på att telefonen ska ringa...
När jag kom hem hade vårat barnbarn Linus redan anlänt. Kvällen blev intensiv då våran dotter (den lilla alltså) helt plötsligt blivit enormt svartsjuk och tyckte inte alls att det var roligt att leka med Linus som hon brukar. Det kan i och för sig ha berott på att hon hade feber och var mammig och pappig för det...
Natten fortsatte i ett kaos då lillan vägrade sova. Våran gäst däremot sov större delar av natten. Så när morgonen kom och jag egentligen skulle rida min inbokade ridlektion vädjade min man att jag skulle stanna hemma. -"Jag klarar inte det här själv!" Så det var bara att avboka min efterlängtade lektion och ta mig an en sur och tvär tjej och en enormt intensiv och klåfingrig grabb, phu! Som tur var hade vi en familjedag inbokad med mannens familj ute på föräldrarnas gård. Det var precis vad ungarna behövde! Få vara ute och roa sig själva bäst de ville.
Efter en härlig dag med korvgrillning och ungar högt och lågt behövde jag något helt annat. Vi åkte och lämnade igen barnbarnet, jag dumpade gubben och dotterna hos bekanta och tog med mig den kvinliga bekanta på fest. Ja, eller det var egentligen hon som tog med mig. Hon är egen företagare inom byggingenjörsbranchen och delar lokal med en härlig Julia. Läs med om Julia på http://www.juliaco.se/ Kvällen blev härlig med massor av företagsamma kvinnor, underkläder och diverste leksaker på schemat :) Tack Sandra för en trevlig kväll!!!
När vi vaknade alldeles för dåligt utsövda på söndagsmorgonen och insåg att vi hade en husvisning inbokad dagen efter att vi ställt fram klockorna morrade vi båda två och pckade in oss i bilen.
Huset var kanon, men inte rätt, så vi får leta vidare! Eftermiddagen tillbringade vi hos mina föräldrar, mest liggandes på husets soffor, men vi palrade oss även ut på en liten promenad innan det bar av hem.
Borta bra men hemma bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar