12 februari 2016

Det som inte blev

Att hitta en hästkamrat är inte lätt! Jag har letat ett tag. Sållat bort många, provat en del.
 Som detta hbl-sto som jag inte kommer ihåg namnet på. Henne gillade jag verkligen men vissa omständigheter gjorde att jag valde att leta vidare.
 Nästa hbl-sto, Carisma var ouppfostrad och näst intill farlig ansåg jag och letade vidare.
 Så hittade jag hbl-valacken Sonny i Karlstad och blev upp över öronen kär. Men säljaren valde en annan köpare.
 Då fick korsnings-stoet Bönis flytta till mig. Det var bara för en tid, då ägaren inte ville sälja men behövde hjälp några månader.
Arab-stoet Cimberly var väldigt trevlig men större känslor blev det inte.
Korsnings-stoet Chanell var också trevlig och bra på alla sätt, men inte heller här kom de rätta känslorna.

Det som kanske blir:
I dag var jag för andra gången hos kbl-stoet Eggen Elda...
... fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar