17 januari 2016

Två hästar och en grävmaskin

Vad gör man när det är svinkallt ute? Håller sig inne kanske någon skulle svara.
Men det gör inte vi.
För vi tog och drog till Värmland och kollade in både grävmaskiner och hästar.
 Jag bekantade mig med en väldigt trevlig arabflicka på 9 år.
Tullan i sin tur bekantade sig med en dansk ridponny vid namn Cocco Chanelle, även hon 9 år.

Å kära nån vad svårt det är med häst. Huuur kan man veta om man passar och är rätt för varandra? Det tar ju för sjutton hur länge som helst innan man känner varandra. I dag träffade jag två trevliga, lugna och välhanterade hästar.
Men om det är rätt, hur vet man det? Skulle vilja ta hem och prova, men hur många ägare vill att man gör det!?!
Det är definitivt nackdelen med att ha haft en och samma häst i 15 år. Jag känner mig osäker på allt som inte är Zigge...

P.s. Grävmaskinen bjuder jag ingen bild på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar