21 januari 2016

Inga löften bara fokus

Så här i början av året har vissa personer ett fasligt sjå att hålla sina löften. Nyårslöftena man gav, att till exempel inte äta godis, att börja träna, att gå ner i vikt och så vidare.

Jag har sällan gett några löften, och när jag har gjort det har jag inte hållit dem.
Däremot tycker jag att tanken är god, och har sedan några år utformat en liten variant av nyårslöfte. 

Jag funderar ut vad jag under det kommande året vill lägga lite extra fokus på. 
Inga löften eller tvång, utan helt enkelt fokusera mer på.
Förra året valde jag, av förklarliga själ, att fokusera på min relation med min man.
Året före det föll valet på att starta min egna verksamhet.
I år har jag valt att lägga mer fokus på mitt eget välbefinnande.
Och i välbefinnande ingår en hel del saker faktiskt.
Men lite enkelt förklarat så vill jag arbeta för att må bra i själen.
Hälsa är en av delarna jag lägger in i definitionen välbefinnande och tror att hälsa är en god grund för att utveckla ett välbefinnande.
Så i tisdags började jag på friskis och svettis igen efter 8 månaders uppehåll.
Helt själv denna termin! Stjärna i kanten för mig som alltid behöver ha någon som drar med mig på saker för att det ska bli av.
Söndagar tränar jag yoga vilket verkligen är härligt för själen.
Planen är att även hinna med några härliga kurser under detta år som ger mig välbefinnande.
Så fokus detta år kan sammanfattas av texten på en tavla jag har hänger här hemma:

DO 
MORE
OF WHAT
MAKES
YOU
HAPPY


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar