4 december 2015

December och helg

Kunde bara inte motstå denna otroligt vackra bild från Åhléns.
Trendmedvetet mörkgrått, otroligt fina dörrar, socklar, foder och golv. Och den enastående vackra julgranslösningen.  Mumma om du frågar mig!!! Är det inte Tullan som sitter där på golvet ;)
Och när vi ändå har börjat prata lite inredning, kan vi väl fortsätta...
För julen närmar sig med stormsteg och vips är det nya året här.
Så, vad tycker vi om trenderna inför året 2016?

Jag kan säga att det mörka, murriga inte ligger långt ifrån mig alls. Jag har ju alltid haft en kärlek för brunt. Så det köper jag med hull och hår. Likaså gjutjärn eftersom jag gillar äkthet. Hantverkstrenden, med bland annat broderat, sätter jag upp på + listan.

Värre blir det med den hårdblanka art déco influerade inredningstrenden med glänsande ytor i starka färger, blänkande metall och gnistrande kristall. Det är liksom inte jag!

Att dagbädden kommer på bred front tycker jag är kanon! Men om jag kommer att ha en hemma hos mig är jag osäker på.

Lite extra intressant med inredning är det just i dag tycker jag.
Jaha, varför då då undrar kanske du!?
Jo, för att i dag, den 4/12 -15 fick vi vårat bygglov :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar