11 september 2015

Sonens röda naglar

Prioritera, prioritera, prioritera
Det är vardag för oss flesta. Dygnet har bara 24 timmar och vi har massor att göra så vi behöver prioritera.
När vi dessutom har en tid att passa gäller det att prioritera rätt.
Som jag i morse.
Ungarna ska iväg till skola och dagis, det är fotografering så Tullan vill ha lockar i håret. De klär sig, äter frukost, borstar tänder och vi lockar håret. Så börjar tiden rinna iväg och det börjar snart bli dags att gå iväg. Jag har inte plockat av frukosten. Youghurt, smör och leverpastej står framme på köksbänken samtidigt som Valter vill ha naglarna målade för att syrran har det.
Här behöver jag prioritera, jag har inte tid med att både måla naglarna OCH plocka av frukosten innan gymnastiken börjar 8:20.
I dag gjorde jag rätt prioritering!
Det är inte alltid så lätt. Faktiskt ganska svårt ibland, då det i allmänhet anses ”rätt” att göra ”fel”.
Jag valde att sätta mig i soffan tillsammans med min son, prata om dagens förväntningar och måla hans naglar eldröda.
Frukosten fick vänta. Och vet ni, den verkar inte ha något emot det.

I dag ska jag fortsätta att prioritera det som är viktigt – på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar