28 augusti 2015

Stolt delux

Vi avslutade den här vardagsveckan med att hälsa på familjen Thy och deras nya familjemedlem Elsa. 

Här sitter Tullan och Tristan och myser med Elsa i soffan.

Vi blev dessutom bjudna på middag och blev kvar till 21 tiden innan vi gick hem i mörkret. 
Så långt en riktigt trevlig kväll! 
Men, när vi kommer innanför vår dörr möts vi av förödelsen. Viggo har "festat" på bland annat Tullans domherre "Pippi". Gallskrik och förtvivlan är ett faktum. Och efter en lång vecka i skolan och dessutom relativt sent på kvällen blir denna förtvivlan väldigt svår att trösta... Det skriks och gapas om den dumma Viggo. Det sörjs och saknas, och läggning verkar långt borta. Jag försöker förklara att man självklart får vara ledsen och gråta när någon man tycker om är borta, men man kan göra det lite lugnt i sängen och försöka sova. 
Men så plötsligt tar Tullan fram papper och penna och börjar rita och skriva.

"Det var Viggo som bet sönder min pippi som jag fick av dig mormor."
Hon beskriver i text och bild att hon var glad när Pippi fanns, men är nu ledsen när Pippi är död.
Shit! Tror ni att jag är nå stolt över min lilla flicka som så vackert uttrycker sina känslor!?!
Stolt mamma delux!
Vad tror ni hände sen...
Hon gick och lade sig... och somnade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar