11 april 2013

Vart tog tiden vägen

Plötsligt har det snart gått en hel arbetsvecka efter påskledigheten... Vart tog tiden vägen? Vi ställde om klockorna precis som alla andra, men kanske vi missade några dagar???
Hur det än var, så har vi haft ett härlig påsklov på 11 dagar. Och eftersom vi tog påskledigt för barnens skull så är det mest barnaktiviteter vi gjort. Innefattande en hel del extra barn både dag och  natt, som Linus, Hilda, Natalie och Elvira, Casey och Linus igen :)  Men jag fick mig en härlig ridtur tillsammans med Tarja och Mattias stack på hockey en kväll. Men planen var att hinna mycket mer, men trots så många dagar så räckte inte tiden till.
   Å nu är det som sagt snart helg efter en arbetsvecka efter lovet. Det spelar nog in att tiden på jobbet alltid bara far iväg, eftersom jag gör så roliga saker: träffar så mycket fina människor, aldrig riktigt vet hur en dag ska se ut och har en hoper underbara kollegor :)  Ja, jag trivs verkligen på mitt jobb!
   I dag hade vi en föreläsare på jobbet som berättade om, och lät deltagarna och mig prova mindfulness. Och med tanke på att det känns som om tiden bara flyger iväg så känns det verkligen viktigt att vara närvarande här och nu, att ha medveten närvaro. Så det blir min uppmaning till er där ute i livet, att stanna upp och lukta på blommorna, eller kanske njuta av koppen kaffe/te, andas några djupa andetag ute i friska luften eller bara sluta ögonen för en stund. Njut mer helt enkelt! Allt går så fort, så glöm inte bort att njuta!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar