27 april 2013

Mognad

Tullan har länge tyckt att det är kul med hästar och allt som hör till. Men något riktigt äkta intresse har jag inte kunnat avläsa. Ridning t.ex. har varit kul i 30meter, sen har det räckt har Tullan tyckt.
Men så sist när vi var ut till Pigge var det plötsligt annorlunda. Hon ville leda, borsta och rida mer och längre. Hon umgicks även med hästarna på ett annat sätt. Man såg att nåt hänt!
Hon har tjatat en tid om ridskola, men jag har sagt ifrån då jag inte tycker att rätt intresse har funnits. Nu kände jag plötsligt att det faktiskt var värt ett försök. Så i dag var vi på ridskolan och provade, och Tullan älskade det! Hon sken som en sol hela tiden! Och trots att hon inte hade en aning om hon höll i stigbyglar eller tyglar, så var hon så säker och avslappnad på hästryggen att jag som mamma blev väldigt stolt. Hon fick prova både det ena och andra, som att trava med båda armarna rakt ut t.ex. Så nu ger jag med mig. Hon ska få börja på ridskola!
Mys med Pigge i stallet.
Hagmys med Pigge och Pigge.
Tullan provar bland annat att rida baklänges, hela tiden med ett stort leende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar