3 april 2013

Min svarta bebis

Jag hade inte ro att plugga på psykologitentan. Än mindre ro att skriva den eftersom jag direkt efter skulle åka till Skara och hämta min nya häst. Ett litet svart 11mån skadat sto. Jag hade inte sett henne innan. Jag bestämde mig över telefon. Men det blev kärlek vid första ögonkastet.

Vi rehabiliterade Donna så gott det gick. Och efter att hon svävat över sjukhagens staket otaliga gånger anade jag att hon skulle orka mer än att bara bära föl. Men jag kunde väl aldrig tro att hon skulle bli friskförklarad.

Men så blev det! Och efter att hon var inriden förstod jag att hon var en häst som hade kapasitet och krävde väldigt mycket mer än vad jag någonsin kunde ge. Hon såldes till en tjej som skött om henne väl men inte utnyttjat hennes möjligheter. Men nu har det kommit någon som sett hennes potential och vill köpa henne. Donna är visad och provriden, nu håller jag tummarna för att vet.besiktningen går bra och att jag får se Donna Summer på tävlingsbanorna med Tinne Wilhelmsson i framtiden...

Några hoppbilder på dressyrhästen

3 kommentarer:

  1. Ååååå kommer och rider när hon är frisk <3 en dröm jag haft sen jag var liten!!! <3 black beauty :)))) // lalle

    SvaraRadera
  2. Jättefin!!//Linda Salenmo

    SvaraRadera