22 februari 2013

Att följa fokus

Men kära nån vad jag är bra på det!
Som i dag till exempel. Jag slutar jobbet kl 12 på fredagar. Vad gör man när man har slutat jobbet.... man åker hem!
I dag hade vi utbildning på jobbet, den slutade 12.
Min syster kom förbi jobbet kl 12.

Istället för att bjuda in syrran och presentera henne för min kollega, som nyligen inlett en relation med våran kusin, och satidigt bolla tankar kring utbildningen med den andra kollegan så stressar jag iväg som en galning till bilen.

Inte förrän jag landar hemma klarnar det för mig att syrran troligtvis kom till jobbet just av den anledningen att hon ville hälsa på Sandra, kollegan. Och vad hade det gjort om jag stannat kvar nån kvart-20 min för att utvärdera dagens utbildning.

Ibland undrar jag om det blir strömavbrott i hjärnkontoret. Det är nog då som såna här händelser inträffar. Autopiloten slås på och den har bara möjlighet att fokusera på en sak. I detta fall: Kl.12 = hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar