22 november 2012

Tvkväll och nostalgi

Just nu på svt 1 rullar Historieätarna. Ett program om svensk mat. I kväll är det det 2a avsnittet som hadlar om 70-talets mat, och annat från just 70-talet. Jag kan inte låta bli att le stort mest hela tiden eftersom det är sååå bekant från när jag var liten. Mina föräldrar, släktingar och nära känns igen galet mycket. Jag tror att du som är född på 80-talet också kan känna igen mycket också. Haha, nostalgi är bra härligt :-)
Lotta och Erik är bara så sköna och gör programmet än bättre.
Oj, vad tydligt det är att jag är förpackad på 70-talet känner jag. Och är det så svårt att få ränderna att gå ur, har jag inte utvecklats något sen dess?...
Det där om att vår uppväxt påverkar oss mycket även i vuxenlivet har fått ännu en dimention för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar