23 september 2010

Hemma i Sverige igen

Kanske låter konstigt för en del, men efter en vecka med värme och sol i Turkiet är jag sååå glad att äntligen vara hemma igen! Ja, och hade jag fått bestämma hade vi kommit hem efter fyra dagar. Jag är en sån där lagom-människa som nöjer mig med det lilla. Några veckor i Thailand är inget för mig!!!

Då jag och mannen nyligen träffats, för så där 11-12år sedan, skulle vi på skidsemester bestämde vi. Vi packa, planera, tog ledigt från jobb och fixa övernattning. Det var kanonväder framåt lunch när vi efter några timmars bilfärd landade i backen. -5 grader och strålande sol. Vi tog liften upp och tog ett härligt åk tillsammans. Jag njöt varje sekund. När vi kom till foten på backen och mannen började ta sig mot liften igen fick jag syn på en härlig bänk mitt i solen. "Jag stannar här" sa jag. Han trodde jag skämtade, men jag satt där och njöt av att vara där och att jag fått ett så underbart åk. Mannen åkte några vändor i backen, men tröttnade efter ett tag och vi åkte hem tidigare än vad vi hade tänkt.
Det var ett så härligt åk så jag ville inte förstöra det med något annat. Jag sparade det i minnet och kunde på så sätt njuta om och om igen av åket utan att behöva åka igen. Och ska jag vara helt ärlig så har jag inte åkt skidor sen den dagen...

Ja, lite märkligt är det kanske, men jag är glad över att jag kan lagra känslor på det viset och njuta av dem om och om igen.

Så, nu är jag hemma från semestern och kan plocka fram de härliga stunderna därifrån ibland och slipper nog på så vis åka på solsemester på många år :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar