30 september 2010

Hästar med gamla skor

I dag skulle hovslagaren ha kommit och skott hästarn i stallet. Ingen av oss i stallet kunde vara med då det var på arbetstid och vi reser båda två. Därför hade vi besämt att hästarna fick stå inne och att hovis fick släppa ut dem när han var färdig.
Så när jag precis parkerar bilen på jobbparkeringen, 5 mil från stallet så ringer hovslagaren.
-Min hund har blivit påkörd. Jag är på väg in till strömsholm. Kan du se till att hästarna slipper stå inne? Vad svarar man... "Nej kan du vara snäll att kolla vidare!" Självklart gör jag det, svarar jag. Funderar en stund på att åka hem, men väljer sedan att försöka få tag på syrran. Inget svar! Ringer stallägaren, inget svar! Måste börja jobba... Ringer efter en stund en kär vän som har häst i grannstallet, hon landade precis på jobbet! Börjar packa ihop för att åka hem då stallkamraten ringer. Hon är hemma och är sjuk så hon tar ut hästarna. Vilken tur!!!

Det är sånt här som är en av många nackdelar med att jobba långt hemifrån. Jag måste försöka få jobb hemikring!!!

2 kommentarer:

  1. Jag finns ju och pluggar oftast hemma...

    SvaraRadera
  2. Ska tänka på det till nästa gång (förhoppningsvis blir det inte någon nästa gång). Tänker ju att du pluggar och för mig är plugg = borta, bara för att det var så för mig. Men du e ju hemma och pluggar :) Vissa har det bra!! Saknar pluggandet massor faktiskt!!! Kanske blir nån kurs till hösten...får se...

    SvaraRadera