7 september 2010

Hade nästan hoppats på någon sjukdom.

Berra hos vet.
Vet inte om jag nämnt oron för hunden som inte går upp i vikt, men så har det varit ett bra tag nu. Innan vi flyttade började mina gamla veterinärer utreda min magra hund. För ett tag sedan tog de nya veterinärerna vid och nu i fredags var det dax för ett veterinär besök igen. Veterinären suckade lite djupt och sa vänligt men bestämt åt mig att det återstår bara ett prov till att ta, sen har vi verkligen kollat allt. Sköterskan tog lite blod, jag betalade 1800kr och jag blev lovad ett svar i mitten på nästa vecka. I dag är mitten på nästa vecka och jag har fått beskedet. Min hund är helt frisk!!! Veterinären nästan beklagade sig när han berättade det. Jag tror att han förstår hur gärna jag skulle vilja att min härliga Berra bus kunde få se ut som en fullvuxen schäferhane istället för en ranglig tonåring. Men han sa också att troligtvis kommer han vara en mycket frisk hund och antagligen också leva längre än de flesta "vanliga" schäfrar.
Och visst är det skönt att veta att Berra är frisk, jag måste väl bara vänja mig vid att han alltid kommer att vara en liten tunnis :)

4 kommentarer:

  1. uhhrrm.... xad vxr dxt jxg sx?
    Bara för att det är så kul att säga de orden men så himla träligt att höra dem B-)
    Grattis!

    SvaraRadera
  2. Jaja, du hade väl rätt då....

    SvaraRadera
  3. Men ändå skönt att få det svart på vitt eller hur? :)

    SvaraRadera
  4. Åhhh fina Berra! Saknar våra promenader så ibland. =)
    Tack för din fina kommentar! Tänk på mig om ni behöver en fotograf någon gång, I´ll be there :)

    Tror jag slänger upp en bild på Berra ikväll ;)

    Kram Sara

    SvaraRadera