10 juni 2010

Vi har köpt hus

Jag har ju helt glömt att skriva att vi har köpt hus. Visst är det fint, huset på bilden!? Men det är inte det som är vårt. Huset på bilden är ett carl larsson hus från Sjödalshus som jag tycker är väldigt fint. Vårat hus kommer troligtvis synas mycket här på bloggen inom kort. Det kommer ske en hel del förändringar som jag planerar att dokumentera. Hela förloppet blir nog inte med här, men några före och efterbilder i varje rum hade jag tänkt att få med.

Vårat hus är en mockfjärdsvilla från 1965. Den ligger i staden där jag växte upp. Så trots att det blir att flytta några mil så är det inte till något helt nytt ändå. Men visst är det så att de här 8 åren har fört med sig mycket som har förändrat oss som människor. Vi är inte exakt samma som bara kommer tillbaka. Utav den anledningen känns det faktiskt lite skrämmande att återvända. Vem förväntar sig folk att jag ska vara, och vilka förväntar jag mig att de ska vara? Jag tror att flytten kommer att medföra mestadels gott, men det går inte att bortse ifrån att jag lämnar två mycket kära vänner och en kusin. Och ja, det är bara några mil, men jag känner ändå en påtaglig separationsångest.

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag vet vem som kommer "hem" och är helt nöjd med det!
    Hör av dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej

    Och lycka till i nya huset otroligt vackert!

    Mvh Rebecca och Daniel

    SvaraRadera