1 oktober 2015

Inte bara städ...

Nej, jag har inte bara städat, fejat och donat hemma, även om det har tagit mycket tid. Jag har faktiskt hunnit med lite trevligheter också emellan åt. Som när jag lite halvt om halvt blev med-lurad på en resa till Ullared. Inte mitt favvo-place, och tillsammans med Nettan och tre av hennes vänner från Skåne som jag aldrig träffat. 
Kan ni tänka er hur kul det kan vara...? Göörkul faktiskt!
Om man räknar bort tiden på köpcentret så hade vi konstant kul från att vi vaknade (vilket var tidigt) tills att vi slocknade på kvällen/natten.
 Ett helt galet gäng!
Ett gott skratt förlänger livet säger man. Och det vill jag lova att i vår stuga med både hall, sovrum, vardagsrum, matrum och alla dessa fönster, förlängde vi livet med många skratt. En egen handyman hade vi också!
Förutom en lyckad helg mellan Falkenberg och Varberg så har jag och barnen varit på kalas i Vedevåg, träffat goda gamla vänner som livet farit hårt med, och en del stughäng har vi fått till någon kortis här och där. Men trots att lite kul har hunnits med är det superskönt att visningar och fotografering är över och livet kan återgå till normalläge. I alla fall för ett tag.

Och när det varit mycket och man är lite slut, tänk vad fint att då få en liten box fylld med fina ord om vänskap och goda chokladpraliner. Inte illa alls för en torsdag! Tack kära Nettan!
Och som avslutning på en fin oktoberdag får det bli denna kvällshimmel som jag nyss fångade med mobilen. Ser ni att himlen uppmanar oss att tänka rosa...? Det är vad jag ser i alla fall. 
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar