28 april 2015

Allt har ett bäst-före-datum. Eller?

En helt ovetenskaplig analys gjord av bara mig.


Jag har de sista åren börjat intressera mig för inredning. Det var 2009 som jag på allvar fastnade för det vita. Shabby chic trenden varade i många år med sina avskavda möbler, vintage prylar och blommiga och romantiska textilier. Den kom att bytas ut mot industristilen allternativt den enormt avskalade, minimalistiska trenden som jag inte alls förstår mig på. Den industriella stilen hann jag knappt anamma innan den liksom gled in i den nu lite mer personliga och, enligt mig perfekta må-gott-stilen.  Många har liksom fastnat kvar i shabby chic, och får jag gissa så tror jag, i dag i alla fall, att jag fastnar kvar i dagens stil. Därför bjuder jag på lite nätet-gott från det som enligt mig är stilen/stilarna med stort S.
Industrilampan, den moderiktiga stolen och krukan med den stora växten som bara är så rätt just nu, blandas med de lite mer romatiska bordet, soffan och vackra skåpet i bakgrunden.

Här syns även industristolarna i köket och det personliga konstverket på skänken. Här skulle jag lätt kunna bo!

Vill man inte ha det där romantiska touchen och skyr allt vad den "döda" shabby chic trenden heter kan jag även stå ut i dessa hem. Nytt och gammalt vackert blandat med lagom inslag av färg, den vackra terrakottakrukan som ger liv, stringhyllan och så böckerna. Jag älskar böckerna! De vittnar om intelligens har jag fått för mig. Själv vill jag numera ha mina böcker sorterade i färg, av harmoniska skäl. Och eftersom jag inte är så intelligent = har så många böcker, hittar jag dem ändå ;)   

Nedan är det inte så mycket nytt och gammalt blandat, men en strikt och enkel stil på ett lite elegant sätt. Är ni med mig?
Nej, nu är det färdig-analyserat för ikväll.
Känns det förvirrande, köp en inredningstidning istället.
Mina favvosar är :Vakre hjem och interior samt Gårdar och torp, för att göra lite reklam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar