30 januari 2015

Kusin vitamin

Min mamma har 48 kusiner, det är väl lite häftigt! Jag har bara 12. Men det är inte så bara! De är en skara otroliga människor! Många konstnärliga och väldigt kreativa. Ofta framstående i det de tar sig för. Sökte du bland annat nyligen bland teaterpjäser i Stockholm så var det min kära kusin Hannahs pjäs som kom bland de 10 första. Inte illa! Nyligen kunde du även läsa om min fina kusin Isak i Expressen. Han har så vackert och öppenhjärtigt delat med sig av sin kamp mot cancer på Facebook.

Ett halvårs kamp är över för Isak Eliasson från Örebro.
Efter cancerbehandlingar, känslomässiga berg- och dalbanor och ständig ovisshet kom läkarnas nya besked:
Det finns ingen cancer i din kropp längre.
På Facebook har många berörts av Isaks berättelse om känslan när läkarna gav honom tron på framtiden tillbaka.
– Jag satt ute bland människor och grät och det gick inte att stoppa tårarna, säger han till Expressen.

Fredags uppmaningen: Ta vara på livet vänner! Och livet pågår just nu, glöm inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar