28 februari 2014

En regnpromenad fick inleda helgen

Vi har dem i drivor i vårat lilla paradis, snödropparna! Det är så härligt när de spricker fram som ett litet bevis på att vi är på väg åt rätt håll, även om det kan komma bakslag.
Och faktiskt så är det inte bara snödropparna som börjar titta fram. Gula och lila krokusar gläntar på grästovorna kring stugan för att även de få vittna om vårens antågande. Visst vet jag att det faktiskt bara än så länge är februari...men det gör mig så livsglad!
Så med blommornas energikick tog jag och Mattias en regnig skogspromenad med småttingarna i eftermiddags. Här ser man gården från "ön", en vy jag inte tror att jag fottat tidigare.
Många fina klätterstenar tittar fram från sina gömställen efter att Mattias avverkat lite barrträd på "ön." Mattias, Tullan och Berra kollar in utsikten från en av stenarna medan Valter kämpar på uppför backen med en otroligt nödvändig skottkärra...
I måndags var Mattias ledig och han och barnen var i stugan hela dagen. När jag slutat jobba gasade jag upp med hast och hann då också få en liten naturpromenad. Här ses gården från ett annat håll jag inte heller tror att jag tidigare avbildat den ifrån.
Nu ska jag ha lite tid för mig själv då Tullan sover hos en kompis, Valter kikar på Emil i Lönneberga och Mattias är bänkad framför hockeyn. Goood fredagskväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar