25 februari 2014

Det spritter i hela kroppen

I dag har solen strålat hela dagen. Jag har jobbat och suttit inne hela dagen. Det är lite som tortyr att se solen skina utanför fönstren samtidigt som jag sitter vid datorn, eller står och håller föreläsning. Så gissa om jag kastade mig ut det första jag gjord när jag hämtat barnen på dagis... Nu sitter jag här och njuter av att eftermiddagssolen faktiskt värmer en gnutta, samtidigt som ungarna roar sig i studsmattan. Mer regel än undantag numer att vi får extra barn med hem. Tullan är verkligen i leka-med-kompis-åldern just nu. Och eftersom jag för det mesta är den föräldern som kommer och hämtar först, så blir det vi som får extra barn.
Ett litet sorgligt inslag denna vackra dag är att våran katt Guzzi fick avsluta sitt 16åriga liv p.g.a. njursvikt. Trots att han inte bodde med oss de tre sista åren så känns det ändå lite tungt. Han har ju funnits med enda sedan precis i början på mitt och Mattias förhållande. Mattias var också lite tagen av beskedet. Så vi skickar med våran goa Guzzi en hälsning till alla himlavänner vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar