28 december 2010

Mellan jul och nyår

Så har julen avklarats, ja, eller i alla fall julafton. Nu stundar nyår och med det den årliga födelsedagen. Lite dåligt planerat vill jag mena, men efter snart 32år så har jag vant mig vid det. Men tydligen var inte jag så mycket bättre på att planera då det kan bli så att lilltjejen, som ska bli storasyster, får dela sin födelsedag med sitt småsyskon :/ Aja, inte mycket att göra åt, men jag ska ändå göra allt jag kan för att det inte ska bli så.

Åter till julen. Våran jul var så lugn och skön. Bara familjen, skratt, mat och några få julklappar. Precis så där avslappnad och kravlös man vill att den ska vara. Det har vi lyckats med i några år nu och det är såå skönt. Har en förhoppning om att nyår blir på samma sätt. Förutsättningarna är i alla fall riktigt goda för det. Våra kära vänner, byggnadsingengörerna med familj kommer hit och firar med oss. Då är det aldrig fokus på födelsedag utan samvaro. Vår helgpojke kommer också att vara här, så huset blir i alla fall fullt av tonåringar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar