25 februari 2010

Råkade ramla över en blogg som hade denna text i ett inlägg. Var bara tvungen att använda den här hos mig, för alla vi som har varit 14år känner nog igen oss :) Så mitt i prick, och härligt skrivet!

hej kid, du har en vän här.
när jag var fjorton år satsade jag allt på ett kort
han hette fredrik
och kalle
och johan
och ibland alla tre
när jag var fjorton år missbrukade jag orden förevigt, föralltid, oändligt
när jag var fjorton år gjorde allting så väldigt ont
sen gjorde det ondare
när jag var fjorton år delade jag allt med mina vänner ändå visste ingen någonting
när jag var fjorton år älskade jag en gRis
en kaNIN
en ApA
& en Homo
när jag var fjorton år stavade jag dig - "dejj"
när jag var fjorton år rasade min värld var och varannan dag
när jag var fjorton år hade jag inte lärt mig vad det innebar att verkligen älska
när jag var fjorton år visste jag ingenting men trodde mig veta allt

Av: Caroline Magnerholt

1 kommentar: