10 november 2016

Fördelarna är många...

... som att få kunniga ryttare att rida vår busiga ponny,


låta en vän ta en spontan ridtur när hon är på besök en sen eftermiddag,


longera på mjukt underlag trots att det är fruset ute, släppa hästarna lösa i ridhuset och låta dem röra sig fritt och obehindrat när hagarna är knöliga och hårda,

ha med hästarna på lektion och mycket annat.
Men det pass det innebär att ha hästarna i privatstallet känns inte värt det ändå. Jag tillbringar mycket tid i stallet, men inte ens en tredjedel av den tiden är med mina hästar.
Jag har både haft häst i, och drivit eget inackorderingsstall, men det har aldrig varit så mycket måsten som i detta stall. Nu funderar jag på att ta hem hästarna mitt i vintern... Är det vettigt eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar