26 juni 2014

En salig blandning i en enda röra

Eftersom jag har spelat en hel del teater den sista tiden så har det inte hän så mycket här på bloggen. Men livet har ju inte stått helt still för det. Ett litet axplock av vad som har passerat under tiden jag har teatrat mig kommer i en inte allt för kronologisk ordning...
Johan har i alla fall slutat sitt andra år på gymnasiet.
Tullan har haft avslutning på sitt dagis. Nu är det förskoleklass som väntar till hösten! Omg!!!
Vi har varit och tittat på valpar efter att jag i två års tid fått för mig att jag vill ha en dvärgschnauzer. Nu blir det snaaart verklighet eftersom lilla Viggo flyttar hem till oss i morgon :)

Världens bästa Elene har fyllt 30år.

Och världens bästa Mia har haft möhippa.
Jag har börjat rida hästen jag fick hem för...ehm... 5-7 veckor sen...
Jag och Mattias har för första gången på, oj oj, läänge, haft lite egentid. Vi hade riktigt kul i en hel dag.
Men fram emot eftermiddagen blev vi så där trötta som jag kan tänka mig att andra småbarns föräldrar också kan bli när de får lite ledigt. 
Och även om det är fiiint att vara själv ibland, så går ju inget upp mot att hänga i stugan med familjen. Här sitter hela ungskaran i backluckan med Berra i väntan på att komma i väg till just, stugan. 
Jag har lite sakteliga kommit igång med "lunkandet" igen efter en tid med inte allt för lämpligt teaterleverne...
Svett selfies

Så har det ju varit midsommar. I omgångar så kom hela familjen och hälsade på oss uppe i stugan. Efter allt teatrande ville vi bara vara i vårt paradis och ta det lugnt, istället för att fara runt på firande. På förmiddagen var syrran och familjen med oss. På eftermiddagen kom brorsorna med familjer och så mormor och morfar såklart.
 Diverse lekar och dans runt vår lilla egna midsommarstång...
 ...och badminton turnering med mycket annat hann vi med innan vi avrundade midsommaraftonen 2014 strax efter kl. 22 och åkte hem.
Så var det dags för Olofs första födelsedag. Igår fyllde brorsans lilla grabb 1år. Tänk vad tiden går fort!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar