22 februari 2011

Don Primero

Don Primero våren 2008, foto Lars Nickesson
Våren 2007 letade jag hingst till mitt fbl.sto Modern Art. När jag mitt i letandet råkade köpa på mig en helt underbar fölunge efter hingsten Don Primero, blev valet lätt. "Honom skulle jag ha!" Jag åkte några gånger till Markebäcks gård, utanför Askersund där en trevlig tjej, Karin Westerling, red honom så jag fick se. Det var också spännande att titta runt på gården eftersom mitt nyförvärv fötts och varit här tills jag tog hem henne.
Våren 2008 var jag tillbaka på Markebäcks gård. Nu var det inte långt kvar till fölning, varken för hästen eller mig :) Jag vankade runt på gården med en enorm mage i vädret. I år var det inte Karin som visade Don Primero på gårdens årliga öppet hus utan Martin (se bild) som jobbar åt Anna Björkman som äger Don Primero.
En vecka efter besöket på Markebäcks gård föddes Dovas Priority e: Don Primero u: Modern Art. En månad senare födde jag min dotter. När jag ett dygn efter förlossningen otåligt började vanka i sjukhuskorridorerna möter jag plötsligt... Karin! Hon har precis fått en liten dotter. Inte konstigt att det inte var hon som visade hingsten för en månad sedan :)
Nu är det snart dax för Markebäcks årliga öppet hus. Jag vill åka dit och titta på fina hingstar, men också se om jag kan träffa Karin och hennes dotter.

3 kommentarer:

  1. Åh! När är det? Det är ju en fin tradition som måste upprätthållas :D

    SvaraRadera
  2. Ja visst!!! Det är torsdagen den 14 april :D

    SvaraRadera
  3. Otroligt att av en slump hitta detta inlägg långt efter att det lades ut...
    Hej! Det är jag som är Karin!!! DEN Karin! Jätterolig läsning! Har tittat efter er de senaste Öppet hus i Markebäck men utan att ha träffat på er.Hoppas allt är bra med er, Barnen och hästarna. Vore kul att höra vad som hänt under åren...Ha det så gott! Kram Karin

    SvaraRadera