9 mars 2009

Duktig har jag varit!

Jag tror det knappt själv, men jag har faktiskt lyckats med att ta det lite lugnt, och dessutom göra något vettigt!
Att ligga på sofflocket är inte riktigt min stil, men när man är tvungen att göra det så får man hitta på sådana saker som är lämpliga att sysselsätta sig med då. Och finns det något bättre för en uttråkad mammaledig socionomstudent än att leta efter C-uppsatsämne?!! Eller ja, ämnet har jag redan bestämt mig för sedan tidigare, men nu har jag spånat lite på frågeställningar.
Åå, vad jag längtar efter att få börja studera igen! Det låter kanske helt galet, men det är så kul! Det enda som känns lite vemodigt är att mina studiekamrater nyss tagit examen och en efter en börjar få jobb. Det i sig är ju jättekul, men det innebär ju att jag, när jag börjar till hösten, hamnar i en helt främmande klass......
Men det är inget som brukar vara något problem för mig. Och dessutom ska jag inte oroa mig för det, det är ju inte förrens till hösten!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar